BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 20, 2011

Halal kan lah...

aku taw kapel haram. n aku taw jgk yang xde istilah 'KAPEL SECARA ISLAM' sbb mmg sah2 kapel tu haram. mngikut ilmu agama aku yg cetek bagai ni (arap kn skolah agama je aku neh. tu la,blaja tp x amal) kapel ni haram sbb bley mngundang maksiat. maksiat yg aku try nk ckp ni bkn saje zina (highlight bersetubuh) tp zina2 kecik yg rmai kapel2 ni anggap enteng. (ayt bm trus!haha). zina mata,hati, lara jiwa..some sorts of like that la.ko tgk dia lame2 (dgn pnuh syahwat or x), dosa..zina.. ko sentoh2 dia da terang2 la dosa kn..

"klu kapel jauh2 cmne?kami x sntoh2 pn..xjmpa pn..jauh skli nk tgk lame2.."

ko rndu dia tak?klu ko rndu pe yg ko byg?pe yg ko pk?pe yg pusing2 dlm pale otak ko tu?pe yg duk berlegar dlm minda ko tu?ko ley jd lara jiwa taw x..hanyut..mabuk..

"tapi kjp je kot rndu tu..bkn lame2 pn.."

mmg la kjp..tp ko bkn rndu dia ari ni,thn dpn lak ko rndu dia.pling kurang pn skali shari.frequency ko rndu dia tu byk.(kang da kua ststistic kt cni.haha).

fuh..ko taw,berat aku nk tulis entry ni..sbb aku kapel. aku taw sume ni.aku taw dose sume ni.aku try nk brubah.tp iman aku x kuat.(Astaghfirullah) kdg2 aku nk sgt mase ni cpt blalu. sbb aku nk halal kn hubungan ni.aku xnk bglumang dgn dosa dah.aku ade tny dia,bile nk kawen.(xmalu toi aku ni..haha). dia myb ingt aku men2 (dgr care aku tny pn sume org akn ingt aku men2 gak) tp aku mmg cyez nk taw.kawen bkn hal men2 weh. brat tgjwb bile da kawen. aku pn klu pk blik,takot nk kawen ni.lots of responsibilities that u should carry on ur shoulders without considering that those are burdens.. tp bile pk dunia da nk akhir zaman, dosa2 aku ni pn da mggunung,aku nk kawen.(aku terikat dgn jpa + mude ag + takot kna sepak trajang dgn ma aku + org kate aku gati nk blaki + aku amatur dlm wat hal2 urus rumah neh =.='',jgn harap aku ley kawen mase ni!) ilmu x dtg kt hati yg gelap.n tnp ilmu,ko sesat.neraka lah jwb nya. dah la pghuni neraka mjoriti prmpuan. aku xnk tergolong dlm kalangan 2. aku takot pk sal neraka.kdg2 aku xleh tdo mlm.tkot mlm tu aku mati n aku xsempat nk btaubat.x sempat nk sucikan diri aku dr najis2 dosa ni.

ade soalan yg masih aku mencari jwpn sal kapel ni.

1) klu kapel sblm kawen,slagi kite bernafas ni,hidup kite mmg di top up dgn dosa stiap saat ke?
2) cmne dgn org yg tunang?dorg still x kawen kn..tp bunga2 cinta dorg dah bersemai dgn baja2 organik da..xdosa ke?
3) cmne klu kite suke ssorg,n dia pn suke kite gak,msing2 da taw, tp x declare..dosa ke?
4) bley x bagi pmpuan yg x kawen,dia nk tggung dosa dia sndri tnp harap ayh abg dia tggung?

sape2 yg taw jwpn dia,gtaw la aku..aku nk tny org face 2 face pn ssh..(malu sbnr nya)hahaahah..(knpem ko sesat jln soya eh)


p/s halal kan hubungan ini Ya Allah..aku tak mampu lagi berglumang dgn dosa ini..

No comments:

Post a Comment

Oxygen Black
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...